دوستان عزیزچنانچه به نرم افزار یا بازی یا کتاب خلاصه هر چی که نیاز داشتید در قسمت ارسال نظر اعلام کنید تا برای دانلود شما عزیزان فراهم کنیم welcom to my weblog(peyman ebrahimi ahmad abad

دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
Today news

آموزش لینوکس مهندس حاجی غلامعلی

لینوکس یک سیستم عامل آزاد و باز متن است که تحت مجوز GNU/GPL منتشر شده است. باز متن به این معنی که هر شخصی آزاد است تا از آن استفاده کند ،‌آن را تغییر دهد و حتی می‌تواند آن را دوباره توزیع کند.لینوکس در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه هلسینکی فنلاند توسط یک دانشجوی جوان به نام لینوس تروالدز نوشته شد. تروالدز در اصل با Minix (که‌یک شبه یونیکس خلاصه شده است.) کار می کرد ،‌اما تصمیم گرفت تا سیستم عاملی دلخواه خود و بر اساس UNIX خلق کند و این ماجرا با انتشار نسخه‌ی 0.02 در سال ۱۹۹۱ توسط او آغاز شد که در زمان نوشتن این مقاله آخرین نسخه‌ی پایدار آن 2.6 می باشد.لینوس ترووالدز طی یک نامه‌ی الکترونیکی خبر نوشتن سیستم عامل بازمتن خود را اعلام کرد ، طولی نکشید که صدها نفر از سراسر دنیا خواهان کار با این سیستم عامل باز متن (Open Source ) که به UNIX شباهت داشت شدند و شروع به توسعه‌ی ان کردند.امروزه توزیع های فراوانی از لینوکس و جود دارد که از هسته و نرم افزار های آزاد (Free Software) همراه هسته تشکیل می شوند. همه‌ی این توزیع ها از یک هسته‌ی واحد به نام لینوکس استفاده می کنند.اگر بخواهیم دقیق تر توضیح بدهیم ، لینوکس یکسری کد است و ارتباط بین سخت افزار ها و نرم افزار ها را برقرار می کند (به عنوان هسته‌یا کرنل) و یک توزیع لینوکس (که در زبان عام به ان لینوکس می گویند) شامل هسته و تعداد زیادی نرم بازمتن می باشد مانند توزیع های ردهت (Redhat) ، دبیان ( debian ) ، اسلاکویر( Slackware) وجینتو(Gentoo).شایان ذکر است که امروزه برای راحتی به توزیع های لینوکس همان لینوکس گفته می شود که البته صحیح آن گنو/لینوکس می باشد ، چرا که بیشتر نرم افزار های استفاده شده در این توزیع ها تحت مجوز های گنو انتشار یافته اند، بنابراین این از این پس هر جا که از لینوکس نام می بریم منظورمان همان توزیع های گنو/لینوکس است مگر ان که صریحا به هسته‌ی لینوکس اشاره کنیم .

منبع :سایت آغازه

ارسال در تاريخ 26 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی

محققان پزشكي هسته‌يي ايران به روش درمان نوروبلاستوما از شايع‌ترين سرطان‌هاي كودكان دست يافتند.

url.jpg  

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوروبلاستوما توموري با منشا سلولهاي عصبي است كه به طور معمول در غده آدرنال و گانگليون‌هاي رشته سمپاتيك ديده مي شود. اين تومور شايعترين تومور بدخيم دوران شير خوارگي و چهارمين تومور در دوره كودكي است.

منبع : ایسنا

مشروح خبر در ادامه مطلب     25/2/1391



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 25 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی
137-7.jpg

احتمال تولد منظومه شمسي جديد!

حلقه گازي - غباري به وسعت 14 ميليارد مايل، ستاره‌هاي جواني را نشان مي‌دهد كه سيارات را به طرف خود مي‌كشند و مي‌تواند نشانه‌اي از بوجود آمدن منظومه شمسي تازه باشد.

منبع : ایسنا 21 اردیبهشت 1391

مشروح خبر در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 21 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی

 

بدترین پسوردها کدامند؟

فناوری اطلاعات و ارتباطات - هرگز لغت password را به عنوان رمز عبود خود انتخاب نکنید مگر اینکه بخواهید به راحتی در معرض حمله هکرهای قرار بگیرید. در واقع بدترین رمز عبوری که می‌توان انتخاب کرد همین است.

ماندانا سجادی: در لیستی که سالیانه SplashData - ارائه کننده نرم افزار مدیریت پسورد- از بدترین پسوردها که بر اساس عمومی‌تر بودن آنها منظم شده ارائه می‌دهد کلمه password در صدر جدول قرار گرفته است. (در ضمن لغت Passw0rd- با استفاده از صفر به جای o خیلی فکر هوشمندانه نیست زیرا این کلمه هم در رده هیجدهم بدترین‌ها قرار گرفته است)مشروح خبر در ادامه مطلب
منبع :خبر آن لاین



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ 20 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

<